Man vet att man..

Man vet att man har sovit dåligt en längre period när man utan att tveka pungar ut med 13 euro för en låda vid kassan i apoteket, med texten "hjälper dig att hitta din sömnrytm igen". Hoppas jag verkligen, för det priset.

Har nämligen lagt på mig en härlig vana att vakna när grannen under kommer från jobbet (mellan 02 och 04 på natten) och därefter inte kunna somna om. Alls. På resten av natten. Gubben på apoteket sa att det är jättevanligt med sömnstörningar och sömnproblem efter att man haft körtelfeber. Kul.

Ett besök hos sjukgymnasten resulterade i varje fall i riktigt goda nyheter - det är min diafragmamuskel som krampar. Det är därför jag inte kan andas ordentligt, och därför jag tappar andan helt av att sitta ner, gå i trappor, prata i telefon etc. Hurra. Bara att massera och andas med magen sa hon. Lätt som en plätt. Ska träna framför TVn idag. Ställde nämligen in bion, eftersom det pissregnar ute, är 5 grader, bilen är skit och jag inte kan andas ordentligt. Gnäll gnäll.

Hela helgen ska jag sitta framför min dator och jobba (ingen sol på hela helgen, HURRA) ikapp allt jag inte fått gjort i veckan då solen strålat så fint. Bortsett från ett biobesök på lördagkväll och eventuellt ett på söndag eftermiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0