Mardrömsbio!

Föreställ er halvfull biosalong. Filmen har precis börjat. Det är becksvart. I sätet bredvid mig ligger min kappa, min tröja och min halsduk.

Bakom mig sitter fyra italiernare varav en har en mobiltelefon som ringer och ringer, och tanten hittar inte telefonen förrän den slutat ringa.

In kommer ett äldre par, en riktigt riktigt FET och lång (sånt sticker ut i Frankrike) gubbe med sin fru. Riktar in sig på min plats. För att undvika att han mosar mina kläder, blir jag tillsist tvungen att flytta på dom. Min arm låg som klistrad på armstödet för det tog mig bara en millisekund att inse att när jag flyttar armen kommer han lägga sin feta korvarm där, och välla över på mitt säte.

Tanten bakom har hittat telefonen, ringer upp den som ringt, krånglar sig förbi alla, pratar hela vägen till dörren, inser att hon pratat färdigt och kör hela vägen tillbaka favorit i repris men baklänges.

Gubben bredvid mig luktar riktigt illa och han andas flåsade oavbrutet - och pratade högt med frun. Mannen var klädd i en ulltröja, som jag fick enorm klåda av, vilket gjorde att jag i ett svagt ögonblick - när tanten bakom mig hostade rosslande i nacken på mig och jag ville skydda ansiktet - lyfte undan min arm.

Blofs!!

Ner föll en stor tung arm inte på armstödet, utan på MIN sida av armstödet. Mannen svettades. Stanken blev värre. Tröjan luktade. Andedräkten olidlig.

Jag hasade mig närmare grannen på andra sidan - en grabb jag inte känner som antagligen kände sig väldigt uppvaktad en stund!

För att skydda mig mot hans tröja (och svett) la jag min jacka emellan oss, till absolut ingen effekt alls. Italienarnas telefoner ringde igen och folk pratade filmen igenom.

Två timmars rent helvete.

När filmen var slut och jag fick frågan om vad jag tyckte slog det mig att jag inte sett på filmen alls. 9 euro och jag kan inte ens tala om vad filmen hette.

Hör det inte till vanligt folkvett att inte klamra sig upp på folk i en halvtom biosalong? Att låtsas som att man tror att platsen är upptagen när det ligger en jacka på den?

Nästa gång jag ska på bio ska jag trycka i mig vitlök innan, så jag får sitta i lugn och ro!!

Kommentarer
Postat av: Gealach

Ja, det finns folk som verkligen borde hyra film och sitta hemma och vara jobbiga istället.

2009-01-31 @ 23:33:03
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0