Min rullande frysbox

Fanskap säger jag bara. Imorse var jag verkligen ute i sista minuten när jag hoppade ut till bilen och inte lyckades starta skrothögen eftersom det var så kallt. När jag fick igång motorn upptäckte jag att jag inte hade spolarvätska kvar - vilket jag måste ha för att kunna använda dom mycket gamla trasiga vindrutetorkarna (vilket jag måste när det regnar), så jag drog i spaken för att öppna motorhuven, hoppade ut i ösregnet och försökte öppna luckan.

Det gick inte! Skiten hade fastnat i ett mellan läge mellan öppet och stängt - och gick inte att rubba. Mycket mixtrande och några jämfota hopp på motorhuven senare tänkte jag att jag åker ändå (livrädd att luckan skulle flyga upp av farten).  In i bilen. Då låste sig bältet. Gick absolut inte att rubba. Vägrar åka bil utan bälte så jag slog allt vad jag kunde på grejen, för den brukar hjälpa. Gjorde det inte. Så jag satte mig i baksätet och väntade. Efter tio minuter släppte det och bältet hoppade loss och gick och använda igen.

In i framsätet igen, på med bältet, starta bilen - trögt igen - och så full nittio över alla fartgubb på Fort Knox i hopp om att luckan till motorhuven skulle antingen flyga upp eller låsa sig i rätt läge under lite mer kontrollerade former (ingen direkt trafik på området).

Kom en halv timme försent till Brainstormingsmötet, sur som ättika, anfådd som en otränad 90 åring och totalt dyngsur.

Hoppas någon snor bilen inatt.

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Det var ju inte roligt att du kom för sent, men strulet med bilen är hysteriskt roligt! Hur kan ett bilbälte lossna av att man sitter och väntar?

2009-01-24 @ 07:02:14
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com
Postat av: Fransyskan

Bra fråga, men vis av erfarenhet vet jag att det är så. Som sladden till dammsugaren ungefär - samma system och fastnar den är det också bara att vänta som gäller. Lite mer irriterande när det gäller bilen förstås. Ska göra ett nytt försök att öppna motorhuven idag... Håll tummarna!

2009-01-24 @ 09:21:17
URL: http://mittlivsomfransyska.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0