Mysteriet med garderoben

Lägenheten jag hyr (har kontrakt på 18 månader) ägs av ett kanadensiskt par, som normalt bor i Frankrike sex månader per år. Lägenheten hyrs normal ut veckovis övriga månader, för ett pris som är helt hutlöst högt.

Nu hade jag turen att lyckas övertala ägaren att hyra ut en längre period till mig, med "normal" (hög!) hyra. Det enda lilla molnet är att det, som sagt, finns en låst garderob i lägenheten, där ägarna förvarar de saker de inte vill släpa över atlanten två gånger per år.

Det är denna garderob jag nu får tillgång till (eftersom ägaren är rädd att även den är full med mögel). Efter det lilla missödet med klorinet imorse, tänker jag dock inte ens försöka skrubba bort eventuellt mögel i den. Det får ägaren hyra in någon snubbe att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0