Sol!

Men här råder BOTTENREKORD i temperatur ute. Det är FYRA grader i skuggan. Jag har likt förbannat hängt ut 14 ton kläder (hellre ute än på min säng..) och hoppas det hinner torka ordentligt innan solen försvinner om hörnet i eftermiddag.

Fick svar från ägaren av lägenheten igår, att har det inte blivit bättre om en vecka, ska han ringa sitt försäkringsbolag. Så jag skrev tillbaka att då sover jag på soffan i en vecka och att jag kontaktar MITT försäkringsbolag för att se om dom kan ersätta mina kläder. Och så skrev jag att utsidan av den garderob han envisas med att ha låst (han har sina grejor där) har tjockt med mögel och att jag bara kan föreställa mig hur det ser ut på insidan. Det borde få fart på honom. Men han är på semester så jag antar att han skiter i vilket.

Garderoben SER ärligt talat bättre ut idag. Men när jag vet hur djupt möglet sitter, finns det inte en chans i denna värld att jag hänger mina kläder där igen. Dessutom stinker det ännu. Dessutom har jag inte ens börjat med att skrubba resten av möglet i rummet.

Morgondagen ska ägnas åt att hitta sån där jäkla mögelspray trots allt. För jag når inte att skrubba i taket och med sprayen behöver man tydligen inte skrubba.

Men jag har redan talat om för ägaren att jag vill att spånväggarna byts ut och målas med antimögel färg, som jag vet finns här.

Det låg förresten en liten Lillfis på min balkong och sov  när jag kom ut imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0