Kontrolltornet

Imorse klockan 09h00 hörde jag ett burrande ljud i lägenheten. Tog en stund att identifiera det men tillsist lyckades jag leta mig fram till intercomtelefonen. Det var kontrolltornet som ringde för att höra om jag inte ville ha en badge till min bil (så jag kan ta mig in och ut UTAN att besvära vakterna varje gång). Inser att det låter som om jag bor i ett fängelse. Det gör jag inte. Jag bor i en lyx residens, alldeles för dyr för min magra plånbok. Säkerheten är enorm.

Fick bli en tur till kontrolltornet för att punga ut med en saftig summa för att få en badge. Vakten förklarade även att jag kan förhandsgodkänna vänner och familj, så dom inte blir portade om jag inte råkar stå precis bredvid intercomtelefonens låga burrande precis när vakterna ringer... När jag frågade om man kan blacklista folk också stirrade vakten fånigt på mig.

Herregud jag frågade ju bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0