Poliser

Det är inte bara turisterna som har förökat sig, utan även poliserna. Jag tror aldrig jag sett så mycket poliser på vägarna som sista veckorna. I torsdags mejade jag nästan ner en polis som ställt sig mitt i utfarten till en rondell för att se om bilisterna hade bälte på sig - osmart, inte fasen tittar jag åt höger när jag kör in och snabbt ut ur en rondell, jag kollar så klart åt vänster för att inte bli manglad av någon turist!!

Nere vid kusten är det värst, där ligger dom små jäklarna på lur bakom bilarna, för att vänta in folk som kör över den heldragna linjen för att parkera vid stranden. Och det är väl klart att man väljer att köra över en linje, hellre än att sitta en halvtimme i en krypkö för att vända på lagligt vis. Det FINNS faktiskt plats nog att göra en fin ut och infart till stranden, bara en liten fråga om pengar. Och det måste väl finnas, om dom nu nitat så mycket folk med böter sista veckorna.

Normalt ser man bara den franska polisen dom fem första dagarna varje månad, och då bara när solen skiner, då dom är ute för att sätta dit så mycket folk som möjligt, för att fylla månadens kvota. Som 06a är man ganska säker, men alla 83or och 05or och 04or och andra turister brukar ligga risigt till.

Engelsmännen kan göra vad dom vill. Dom "pratar inte franska" och kan vara ganska svåra att kommunicera med för poliserna hehe.

Jag pratar heller aldrig franska i såna lägen:-)
Inte ett endaste ord förstår jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0