Semesterstangt

Min blogg har egentligen semesterstangt eftersom jag befinner mig pa en camping i alperna - med goda intentioner att ge mig ut och vandra i bergen varje dag. Nu har det bara blivit en tur an sa lange, eftersom inte vadret ar sa skitigt att jag inte vagar mig ut.

Men en dag kom jag ivag, och da var jag uppe och halsade pa mina favoritdjur, marmottarna. Det finns nog inga goare djur. Fullt med ungar och omojligt att komma nara dessa vilda underjordsdjur, sa jag gjorde picnic en bra bit langre bort pa ett falt. Dukade upp med min sallad och ett kilo morotter som jag slapat 600m uppfor berget. Vis av erfarenhet. Marmottar alskar morotter.

Det tog inte ens tva minuter innan en liten pys kikade upp ur marken 50 meter bort, och kom smygande mot mig med allt mer bestamda steg ju klarare blick han fick av mina morotter. Nagra bett pa moroten jag strackte fram, sa hade jag snart en liten krabat i knat som kakade morotter under stort smaskande, allt medan han holl mig i handen med sina klor. Har morotsflackar over hela byxorna, men det var det allt vart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0