Trolleri?

Ett bokpaket jag beställde från Stockholm i förra veckan, specialskickat med DYRASTE alternativet posten och löftet att det tar EN ynka dag att komma fram, har kommit på villovägar.

Tekniken är fantastisk och varje dag har jag följt hur paketet har checkats in och ut i olika städer. Idag kom avin. Finns att hämta på närmaste service ställe. Åkte dit. Inget paket. Det har nämligen hamnat lite fel, i grannstaden 10 mil bort. Två dagar till behöver posten för att få hit paketet.

Jag har funderat i timmar på vilka olika transportmöjligheter posten planerar använda för att behöva 2 dygn på sig att ta sig en sträcka som tar max en timme med bil och kommit fram till att enda tänkbara alternativet är att skicka nån sommarjobbare till fots mellan städerna. Inte ens cykel med punktering kan ta så lång tid på sig.



Posten har också en fin service på webben där man kan fylla i en reklamation som ska besvaras inom 24 timmar. Nu pratar vi posttimmar förstås. Och om posttimmar är som postdagar så kan jag se fram emot svaret framåt jul eller så.

Mitt förslag att dom skulle skicka mitt paket med nästa buss verkar inte ha mottagits med någon större enthusiasm (Bussarna går ju i varje fall direkt - posten verkar ha en fix ide att låta alla brev i landet passera genom ett större antal städer innan dom landar på fel ort!!), så jag hoppas dom nappar på alternativförslaget att skicka böckerna direkt till Frankrike med vilket konkurrerande bolag som helst (inte fasen litar jag på posten igen..)

Inga svenska böcker med i resväskan hem för mig:-(

Ska jag bli tvungen att läsa franska på semestern??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0