En äkta fransk bitch

Igår på den irländska puben var det riktigt trevligt till en början. Vi var ett tjugotal och alla kände någon men ingen kände alla - och så spelade dom traditionell celtisk musik, vilket gjorde mig varm i mitt irländska hjärta.

Men så dök en tjej upp och nu ska ni få ännu ett exempel på varför jag har så svårt för franska tjejer - eller snarare deras attityd. Tjejen slår sig ner bredvid mig, och efter ca 2 sekunders betänketid hade hon dragit sina slutsatser om mannen som satt på andra sidan om mig och såg mig plötsligt som ett STORT HOT.

Genast började hon förhöra honom om senaste helgen, om han haft trevligt på restaurangen där han verkat mysa mellan två tjejer blablabla - hela tiden med ögonen fästa på mig, inte min vän, för att se min reaktion.

Så jag log stort och puffade honom i sidan och frågade om han roat sig.

Det irriterade tjejen ännu mer. Hon ville ju göra mig svartsjuk, försäkra mig om att jag inte alls stod på säker mark med mannen i fråga. Vilket hon inte lyckades med. Han gav svar på tal och hon tystnade tillfälligt.

Men vilket ämne vi än pratade om under kvällen, så gjorde hon allt för att trycka ner mig i skorna, riktigt djupt dessutom. Kvällens höjdare var när hon log elakt och sa att hon förstod att jag måste vara svenska för jag är så STOR (!!!). Jag log sockersött tillbaka och sa att vanligtvis är det mitt blonda hår, mina blåa ögon och det faktum att jag är så obeskrivligt vacker som avslöjar mig. Inte poppis. När hon tillsist gav en riktigt dräpande kommentar, reste vi oss och gick - hellre än att sjunka till hennes nivå.

Vi hann inte ens utanför dörren innan grabben visslade till och sa att wow sånt där har han aldrig sett förut. Påpekade lite diskret att sånt där upplever jag varje dag här - franska tjejer ser mig som ett stort hot och voila. Men sa han, hon började ju trycka ner dig innan hon ens satt sig ner. Jodå. Anfall är väl bästa försvar, när man är lite osäker på sig själv?

Vilken Bitch utbrast han. Gullegrabben. Jag hade alltså inte inbillat mig.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0