Kattvirus

Lillfisens senaste besök hos mig har fått oanade och inte speciellt uppskattade konsekvenser. Sedan en vecka tillbaka ser det ut som om jag har svalt en enorm tennisboll på höger sida av halsen, och några pingisbollar och en och annan köttbulle på vänster sida - samt i nacken.

Läkaren misstänker att jag åkt på ett virus som kommer ifrån katter, toxonåntingobegripligtpåfranska, kallas det visst. Helt ofarligt för alla som inte är gravida - man ser ut som en hamster i ett par veckor, blir lite trött och så är man tillbaka i vanlig form igen.

Om man inte är gravid. Det är jag inte. Men min bästa vän som jag träffat väääldigt ofta sista veckan är på tjocken och nu måste jag undvika henne till måndag, när jag får resultaten på proverna - innan det är dags att meddela henne den dåliga nyheten och skicka henne till läkaren för att se att hon inte blivit smittad:-( Känns inte bra alls.

Nu blir det inga fler lata stunder på soffan hos mig för Lillfisen hur söt hon än är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0