Körtelfeber

Har i några dagar inbillat mig att provet måste vara felaktigt - jag kan ju inte ha körtelfeber när jag mår så bra. Men nu när jag läst lite på internet om vad det är kan jag säga att jag är ganska säker på att dom tyvärr har rätt. För här har jag lyckats pricka in vartenda symptom - UTOM just febern.

Däremot tror jag inte på att det är nu jag har fått det, som läkaren sa. Utan att jag varit sjuk hela november. Jag var hos läkaren flera gånger för att jag vart så obeskrivligt trött, hade vansinnigt ont i levern, hade svår huvudvärk och konstiga utslag på kroppen. Läkaren testade mig för allt möjligt men hittade bara lågt järnvärde och lågt antal blodplättar (vilket är symptom på just körtelfeber).  Men det var först när jag gått i en vecka och sett ut som jag svalt en tennisboll som läkaren reagerade och tog prover mot just det här viruset.

Så jag boooorde väl vara på bättringsvägen? Jag booooorde väl vara ok nog att ge mig upp i alperna nästa vecka? Jag har blivit medbjuden på en vecka på en skidort och jag vill så gärna åka. En vecka galen pulkaåkning. Fattar ni hur gott det skulle göra mig?

Men jag antar att jag blir tvungen att tala om för mina vänner att jag har puss sjukan. Även om det visst krävs upprepade och rejäla spottloskor för att smitta någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0