Mardrömsresa

Resan hem blev en mardröm. Flyget till Amsterdam gick bra, det var nästan tomt så jag hade flera rader för mig själv. Men Amsterdam till Sverige var helt fullbokat med snörvlande nysande hostande sjuklingar från alla världens hörn och jag räknade sekunderna tills vi landade. Idag är jag helt slut - med ett bottenkört immunförsvar som kör på högvarv för att försvara sig mot alla basilusker.

En asiatisk tjej hade munskydd på sig och jag önskar jag hade tänkt på samma sak.

Under dagarna som följer räknar jag med att insjukna i influensa, magsjuka, förkylningar från tre kontinenter och vattenkoppor (jag tror i varje fall det var det bebisen hade).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0