Nytt namn

Tydligen är det rekordmånga svenskar som vill byta namn. Det borde jag också göra. Mitt nya efternamn ska bli La Suedoise. Tänk vad mycket lättare allt skulle bli här nere, och vad mycket missförstånd som kunde undvikas!

När jag bytte pass i våras ville jag ta bort mitt ena förnamn från passet, men sen insåg jag att gör jag det är jag körd - sedan jag flyttade till Frankrike har dom nämligen envisats med att kalla mig vid just det namnet (som jag annars aldrig använder). Som resultat kallar jag mig vid dubbelnamn i alla officiella sammanhang - för att undvika missförstånd om vad som står i mina papper och vad folk kallar mig.

Frankrike - landet där allt görs så komplicerat som bara är möjligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0