Bäst före...

När man bor i varmare trakter har köket en förmåga att vara en magnet för diverse olika småkryp. Efter invasionen av mal i kök och garderober första året jag bodde utomlands, så har jag lärt mig att stoppa allt i plastpåsar och sen ner i lufttäta burkar. Helst ska man öppna allt med jämna mellanrum, röra runt lite i mjölet osv för att se att inga kryp dykt upp.

Funkar fint, har inte sett ett kryp sen dess.

Inte heller har jag sett min mat sen dess, den är så förbannat väl nerpackad att det är för omständigt att leta efter maten så jag köper helt enkelt nytt hela tiden...

Idag gjorde jag storröj i köket för att packa inför flytten. Resultat: En liten låda med mat att spara till nästa lägenhet - jag flyttar in i september - en stor kasse med mat att ta med på min planerade 3 veckors camping i ödemarken i bergen och hela 8 stora sopsäckar med mat och annat intressant jag klämt in i skåpen, det mesta med bäst före datum långt innan jag flyttade hit för ett år sen...

Det är inte utan att jag skäms...

Håll nu tummarna på att jag inte får problem för att jag fyller upp soprummet med 20 talet säckar per dag...!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0