French bitch

Hmm ja jag vet inte om jag borde ta upp det här ämnet men franska tjejer är lite... speciella... Svartsjuka kanske är ett ord att beskriva det men jag föredrar att vara lite mer direkt: bitchar helt enkelt.

På lördagskvällen stod jag och diskade ur mina middagsgrytor vid den gemensamma vasken på campingen och grabben bredvid mig frågade om vattnet var drickbart. Det hade jag inte ens reflekterat över, utan glatt bälgat i mig en liter. Vi får se om jag lever imorgon sa jag.

Men han var orolig. Franska män älskar att laga mat och grabben höll på att laga couscous och var inte alls så förtjust i att alla grönsaker han sköljt smakade tvål. Jag påpekade lite diskret att det kanske var duschvattnet från duschen bredvid vi diskade med? Nu bad han mig smaka på paprikan. Jodå, den smakade tvål. Det gjorde vattnet jag hällt upp också.

I det här läget hade flickvännen fått nys om att pojkvännen stod och PRATADE (tänka sig!!) med en TJEJ på campingen. Hon kom farande som ett skott och frågade ettrigt vem hans nya flickvän var. Han förstod inget. Jag förstog inget. Hon blängde på mig. Jag erbjöd henne en klunk diskvatten. Han erbjöd henne en paprika med tvålsmak. Hon frågade om han tänkt bjuda mig på middag också. Jag tackade och sa att jag inte är så förtjust i tvål. Lugn blev hon inte förrän jag gick. Bitch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0