Fyrverkerier


Frankrikes nationaldag firas med pompa och ståt i form av fyrverkerier när mörkret fallit. Eftersom jag stod med nävarna i flyttkartonger hade jag missat det där med att kila ner till havet och kolla på det hela, så jag blev ganska glad när jag upptäckte att jag har förstaklassig utsikt hemifrån.

Ja inte i från mitt fönster.. Nej. Jag har insynsskyddande inbrottsbefrämjande buskar utanför fönstret. Men jag upptäckte att varenda människa på varenda balkong stod ute och kikade och jublade. Ganska många höghus där jag bor, en sju åtta våningar vardera. Alla med finfin utsikt.

Nu var det inte tid att förhandla sig till en plats på en balkong hos någon okänd granne, så jag kilade ut i parken och tittade.

Fantastiskt fyrverkeri!! Helt klart bättre än förra året, men kanske för att vinden äntligen mojnat så man faktiskt såg spektaklet. Det ooooades från alla balkonger och turisterna som hyr lägenheter där jag bor, jublade. Alla applåderade. Och det var verkligen vackert, om än öronbedövande.

Det var ju helt klart oturligt att jag råkade vända folks uppmärksamhet från fyrverkeriet till mig, när den automatiska bevattningen gick igång och jag stod mitt i härligheten.

Nyduschad.




Kommentarer
Postat av: La Familia

Ojdå! Som det kan bli!

2008-07-15 @ 18:54:35
URL: http://www.metrobloggen.se/lag

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0