Som en vindruva torkar till ett russin i solen...

Igår nådde temperaturen det som är normalt för en fransk sommar (den här sommaren har varit "kall" med mycket regn, mycket moln, och allmänt ostadigt väder) till min stora förtvivlan.

Ut ifrån luftkonditionerat kontor, tio minuters bergsbestigning för att hämta bilen på toppen av berget (det här är en historia för sig, men det kallas motivation. Företaget har 4 platser utanför byggnaden och 500 anställda. ALLA är på jobbet en timme innan man börjar...). Kunde inte andas när jag klättrade upp.

Min rullande bastu hade nått nya rekord i värme och jag hann inte ens ner för berget innan jag bälgat i mig hela litern med vatten som jag tagit med från kontoret i förebyggande syfte. De två flaskorna med en liter is i varje som jag lagt i bilen på morgonen, innehöll kokande vatten och plasten var misstänkt mjuk, jag antar att den smält lite?

Det tog 45 minuter att åka hem, men bara 3 minuter för mig att förvandlas till ett uttorkat russin i bilen, svetten rann så bilsätet blev som en våt tvättsvamp.

Behövdes 20 minuter i en iskall dusch, 2 liter vatten och en coca cola för att återställa socker och salt balansen i kroppen.

Har jag nämnt att jag inte har luftkonditionering i min rullande bastu??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0