Störst vinner

På väg längs krokiga småvägar med miljoner turister genom canyonen i lördags, kom jag till en härligt lång tunnel genom berget. Smart som jag är körde jag med helljuset och blinkade vilt för att eventuella mötande turistjävlar skulle se mig INNAN de åkte in i tunneln. Tutan funkade inte (den gör visst inte det när det är varmt? Eller kallt? Eller när den behövs!)

Hann nästan igenom innan jag mötte en campingbil vars förare hade kollat på utsikten istället för att kika in i tunneln innan han körde in. Jag var 4 meter från öppningen i andra änden av tunneln och vägrade helt enkelt flytta på mig. Han hade 4 meter att backa.

Jag hade kört minst hundra meter in i tunneln.

Efter en duel i vem som har mest tålamod förlorade jag, men bara därför att ett hundratal bilar hade samlats bakom turisten och orkestrade biltutor i högan sjy. Och min tuta funkade inte.

Det blev till att backa. Hundra meter baklänges i en liten smal tunnel som svängde ett antal gånger innan jag kom ut där jag börjat.

På andra försöket tog jag sats och körde så fort bilen bar.

Skam den som ger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0