Fotboll

Bara några ord för att uttrycka min djupa sorg över att Tyskland inte vann fotbollen igår. Nu kanske det var lite tur ändå. Jag satt inklämd mellan 15 spanjorer på en irländsk pub och hejade på i matchen...

Mitt bästa fotbollsminne är nog när Sverige förlorade mot England... Hmm har glömt vilket år men det var i varje fall när jag bodde i Tyskland. Jag var stammis på en irlänsk pub i andra änden av stan - irländska i hjärtat som jag är -  och matchen visades såklart där. Nu är det inte mitt bästa fotbollsminne för att Sverige förlorade (kanske snarare för att det är tack vare förlusten jag fortfarande lever...).

Puben var fullsmockad. Jag var sen. Jäkligt sen. Kom springande 1 min innan starten.

Har ni någonsin fått världen att stanna upp? Varenda kotte att stanna upp i det dom gör för att stirra på er?

Föreställ er en pub fullsmockad till bristningsgränsen med engelsmän.
Föreställ er en svenska, iklädd svenska färger, som smäller upp dörren till puben och rusar in i full fart med svenska flaggan i högsta hugg... Det blev knäpptyst. Varenda människa spände ögonen i mig.

Liv i luckan igen när jag snodde åt mig plats på första raden.

En svenska som hejar lika högt på Sverige som alla engelsmännen hejade ihop på England.

Jag är så glad att vi förlorade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0