Konsten att sova i tropisk värme

Jag är helt klart emot luftkonditionering. Inte för att jag inte uppskattar det. Nej, jag dras som en magnet till vilken affär som helst som råkar ha luftkonditionering när det är för varmt för att andas ute. Jag kan inte bärga mig till den dagen jag får byta ut min rullande bastu mot en sprillans ny BMW med A/C och lädersäten, cabrolet naturligtvis... ops drömde mig visst bort lite där... byta ut min rullande bastu mot vilken jäkla bil som helst som inte går sönder hela tiden och som har A/C..

Jag uppskattar det till och med på jobbet... men bara för att jag jobbar i ett kontor som är som ett växthus, där solen ligger på hela dagen. Fast det funkar inte så bra på jobbet vi har sällan under 28 grader före 16h på dagen.

Nackdelen är halsonda som garanterat dyker upp efter varje besök på ett svalt ställe. Så jag vill inte ha det hemma.

Men nu börjar jag tvivla. Att springa upp och starta om fläkten varje timme hela natten är faktiskt aaaaaaningens tröttsamt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0