Som en rejält utrustad man...

Jag parkerade min rullande bastu i skuggan idag. 55 grader när jag klev in på lunchen.. Svalt och skönt jämfört med när jag råkade stå i solen igår...

Det enda som verkligen hjälper är att köra riktigt fort med alla bilrutorna nere, och ta kurvorna så ryckigt man kan så luften pressas in i bilen. Undrar om det håller som ursäkt när polisen stoppar en?

En riktigt jobbig nackdel med att tillbringa så mycket tid i den rullande bastun är att man svettas. Mängder. Och var? Alla kroppsdelar som är i kontakt med bilsätet. Gäller att välja kläder som torkar snabbt så det inte ser ut som man pinkat ner sig när man kliver ur bilen. Det hjälper inte att luta sig framåt som en annan pensionär när man kör. Kroppen vriiiiids ur på kroppsvätskor om man så bara kör några minuter.

Min nya strategi är att intala mig själv att jag är en riktigt rejält utrustad man... För att ge lite luftutrymme till dom stackars låren. Men allvarligt talat grabbar - hur fasen grejar ni det där med pedaler när ni kör bil med knäna en meter isär??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0