Vin i hela bilen...

Jag antar att jag får skylla mig själv. Igår kväll efter simturen stannade jag för att köpa mat och fick med en vinflaska till kvällens inflyttningsfest. Rödvin. Den la jag i en plastpåse i bagaget.

Min rullande bastu är lite grann som mitt andra hem. Jag har extra försäkring på saker jag lägger i bagaget, för det är där jag förvarar alla saker som jag kan tänkas behöva när jag inte är hemma: mina rullskridskor, tre bikinis, några handdukar, oändliga liter vatten (man svettas som sagt ut några liter under varje biltur), alla grejor till bilen (spolarvätska och annan skit), en rakhyvel (för akuta behov innan stranden), tandborste (se historien om min tand...), en väska med ombyte (kläder för efter stranden, kläder för att åka rullskridskor, en tröja för kvällen ifall det mot all förmodan skulle bli kallt), solkräm med maxfaktor, keps (solskyddet på bilen är ju sönder), toapapper (hmm tja det tar emot att erkänna men det ligger kvar från när jag campade sist. hrmmm. Förra sommaren...), flipflopsandaler, högklackat... tja ni fattar poängen?

Igår blev alltså bagaget berikat med en flaska rödvin också!

Ikväll lyfte jag ur påsen ur bilen och tänkte - hoppades - att det var vatten som läckt i påsen. Naturligtvis inte. Olycksmagneten har lyckats krasha rödvinsflaskan.

Nästa gång ska jag inte ta kurvorna lika fort..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0