15 månader och karaktär som en mördare

När jag satt på försäkringsbolaget kom det in en mamma med sin 15 månader gamla son, som satt i barnvagn. Han tittade sig inte runt som andra barn och han log inte åt oss som satt där. Nejdå. Han spände blicken i mig och gjorde ett ansiktsuttryck som fick det att krypa i mig. Han såg arg ut. Inte så där barn arg "jag har inte fått som jag velat" utan mer ett "nu jävlar ska du få igen för vad du har gjort mot mig" arg.

När jag ignorerade ungen spände han blicken i en annan människa - men hon tog inte skit utan gick fram och pratade med pojken. Mamman berättade att dom har det lite jobbigt hemma nu, vilket förklarar hatet i barnens ögon. Tanten lyckades fjäska till sig ett leende eller två och grabben tinade upp.

Men varje människa som kom in möttes av "dig ska jag döda" blicken. När jag kom tillbaka från mitt ärende, fick jag än en gång uppleva hans kalla hatögon.

Har aldrig någonsin sett en sån uttrycksfull unge förut, och jag hoppas verkligen att dom lyckas tina fram ett leende hos honom innan han släpps lös bland folk!

Bara 15 månader, men så fylld av hat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0