Att välja mellan pest och kolera

Jag kan leva med att frysa häcken av mig. Men att hitta alla mina böcker och viktiga papper fuktskadade i min lägenhet är inte kul. Så nu brummar värmen ändå.

Normalt räcker det med ugnen men jag vågar nog inte lämna den öppen så där käckt igen, sen den golvade mig när jag sprang in i köket förra veckan...

När jag bodde i Irland värmde vi hela lägenheten med ugnen. Satte den på 300 grader och öppnade luckan, sen satt vi och kurade bredvid. Vi hade 7 grader inne på natten och 11 när värmen var på (mellan 6h och 8h och mellan 18h och 20h). Inte mindre än tre ugnar hade vi sönder (och fick utbytta) utan att dom reagerade på campus, men värmen ville dom inte göra något åt. När vi tillsist protokollförde temperaturen vid olika tidpunkter på dygnet under en längre tid, och ställde till en mindre sen med ingen mindre än chefen för campus, skickade dom ner några gubbar att mäta. Vart lite orolig, eftersom vi då haft ugnen på hela dagen.

15 minuter tog det. Sen stod det tre elektriska (och mycket förbjudna, pga brandrisken) element i lägenheten. Vi satte på ett på kvällen och det tog inte många minuter innan det exploderade.

Sen kvitterade vi ut ytterligare termotäcken...

Ytterkläder inne gällde då.

Det blr nog något liknande här i vinter...!
Om nu sommaren ger med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0