Bidar min tid

Dom nya grannarna snett under håller på att flytta in. Det upptäckte jag häromdagen när en monster range rover stod på min parkering. Lilla jag i min lilla pluttebil är dock inte den som tar skit, utan jag krävde så klart att han flyttade sig från min plats.

Igår  när jag kom hem stod Monstret på parkeringen bredvid min. Till saken hör att dom klippt ett berg med buskar som ligger i en hög bakom min parkering. Resultatet blir att jag aldrig kommer kunna ta mig in och ut på min parkering igen. Kanske borde be att få byta plats med Monstret. Jag har tagit ett fint kort, får se om jag hinner ladda upp det senare. Monstret är inte bara dubbelt så lång som min Rullande Bastu, utan även dubbelt så hög. Jag antar att dom har fett med stålar, när dom kan betala närmare 4 euro milen för att förflytta sig i ett sånt åbäke. Faktum är att han kanske inte kommer kunna flytta bilen så mycket, för om han vill ta sig fram till parkeringen på vår gata, kan han bara göra det när alla andra bilar - som står parkerade längs med vägen - är på vift nån annanstans. Om han inte vill skrapa upp varenda bil alltså. Det kommer bli en intressant vinter.

I varje fall.

Grannarna håller ju på att flytta in och har ingen känsla för det där med att det är lyhört i huset, att folk gärna sover på söndag mornar osv.

Av grannen bredvid - den chica damen med skrikhalsiga tonårsdottern - av hennes svarta blick att döma, ska vi nog kunna ta ner nykomlingarna på jorden ganska snabbt.

Välkommen till Fort Knox!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0