Franska Trafikregler

Hmm ja tydligen existerar dom inte!  Jag råkade alltså ut för följande inatt, när jag efter midnatt hade tänkt ta mig hem för min skönhetssömn:

I godan ro gör jag den olagliga usväng som är nödvändig för att komma upp till Fort Knox. Olaglig, eftersom trafikplaneraren i det här landet helt klart haft intrycket att ALLA männikor ALLTID kommer från ett håll och inte från ett annat, innan dom åker hem..

I full nittio fortsätter jag i riktning mot bron, som jag är tvungen att passera för att åka till Fort Knox. Det finns inget annat alternativ. En minimal liten skylt som jag råkade få syn på i buskarna - långt efter sista möjligheten att vända om - sa att vägen var stängd. Den var dock väldigt svår att se eftersom det var becksvart och den låg utslängd i buskarna.

Så kommer jag fram till bron och möts av stora plastgrisar som spärrar av hela bron (yes i Frankrike är dom i plast, inte betong) och inte en endaste liten skylt fanns för att tala om hur fasen jag skulle kunna ta mig hem.

Jag gjorde en usväng, körde tillbaka, gjorde ännu en olaglig usväng men lite längre bort, och fick syn på EN liten skylt - också uppklämd i buskarna - som sa att bron är stängt mellan 22h och 06h. Jaha? HUR SKULLE JAG TA MIG HEM??

Eftersom jag inte lyckades få tag på polisen (för att få veta om dom öppnat någon alternativ väg), körde jag efter en halvtimmes velande tillbaka några kilometer, och körde helt sonika upp på andra sidan bron MOT TRAFIKRIKTNINGEN. Det var så jag tillsist tog mig hem inatt. Lyckligtvis fick jag inga möten förrän jag kommit förbi avspärrningen (jajamen, väl uppe möttes jag av ännu en avspärrning) i den änden av bron. Där hade nämligen någon - mycket irriterad antar jag - vänlig själ flyttat på två av plastgrisarna så att man kunde klämma förbi sin bil och ta sig hem.

Idioter säger jag bara. Vi är ett tusental hushåll i Fort Knox, alla beroende av denna enda bro för att komma hem. Alla måste passera Vakttornet i Fort Knox och en enkel lapp i entren hade kunnat förvarna alla människor och talat om alternativa vägar.

Välkommen till Frankrike!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0