Hagel

Hahahaha snacka om att ha bott för länge i solen när dom inte kan se skillnad på hagel och snö!!! Fast det var 10 cm som störtade ner, på väldigt kort tid. Får man tro tidningarna rätt har det haglat väldigt lokalt, tydligen bara på motorvägen (sure!)... Ändå skriver dom lite längre ner i artikeln att det även snöat i andra områden , där det blivit helt omöjligt att röja vägarna eftersom folk helt enkelt parkerat mitt i vägbanan när det började. "Logisk" reaktion enligt tidningen. Jaha??

Jag antar att jag kan tacka högre makter för infallet jag fick att prova på en ny väg hem igår (som för övrigt var mycket snabbare, trots att jag körde i 30km hela vägen pga att det var så svart och blött att jag inte kunde se vägbanan (som inte hade några linjer målade). Mina kompisar satt fast på motorvägen i 6 timmar inatt, och kom hem vid 3 tiden imorse.

Och så min stackars vän som var "helt insnöad" i stan haha bara 200m hemifrån. Han måste tillbringat natten på restaurangen, stackarn haha.

Det är 3 grader ute och dagen börjar som igår: sol från blå himmel. Jag hoppas på mer snö i eftermiddag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0