Helikoptern talar för sig själv

Egentligen är det ganska fantastiskt att ha hushållsartiklar som talar om själv vad dom behöver. Som helikoptern i mitt kök tex. Igår kväll gjorde han tydligt klart för mig att det var bäst att jag frostade av honom alldeles genast bums om inte han skulle gå i strejk.

Nu väntade jag dock tills imorse. Med ishackan jag normalt har med när jag vandrar med snöskor i alperna, har jag gått loss och lyckats fylla upp två stora hinkar med is. Snacka om igenmurat frysfack (eh jooo, jag har faktiskt bara ett litet frysfack i min stora helikopter).

De vilda protesterna från helikoptern fortsätter dock, så jag tror inte han är helt nöjd ännu. För att inte slå ihjäl skiten ska jag ge mig på ett viktigare uppdrag: hitta nya vindrutetorkare till min rullande bastu. I gårdagens skyfall var det nämligen stilen hänga ut genom sidorutan som en annan jäkla hund, som rådde, för att kunna se något alls när jag körde. Nuvarande torkblad är som slöa rakblad, som karvar sönder rutan hellre än torkar rent.

Lyckligtvis är det lättare åtgärdat än när lilla sprutmekanismen till fönstertvätten var sönder. Många är dom bilister som minns blondinen som kvickt som satan vevade ner ruten, sträckte ut armen och sprayade fönsterputs (alternativt hystade ut vatten) vid varje rödljus. Det tog två år innan jag hittade ett garage som hade rätt detalj för att laga det problemet.

En dag, när jag blir rik gifter mig rikt, ska jag ha en sprillans ny BMW, ett sprillans nytt kylskåp och ett kropp att döda för.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0