Konsten att skapa kaos

Redan när jag åkte iväg idag vid 15 tiden var vågorna 3-4 m höga och lyckades slå in inte bara över 20 meter strand, utan även över hela vägen - med sig hade dom stenar stora som handflator. Jag är väldigt glad att min bil klarade sig.

När jag åkte tillbaka hem vid 17 tiden var kustvägen översvämmad och därmed stängt. Smarthuvudet jag hade inte tänkt i förväg och tagit motorvägen hem. Kvar återstod vägen förbi alla affärer, med miljoner stoppljus. Det var inte trafikstockning. Det var parkering. Det tog mig en timme att förflytta mig knappa 3km.

För här älskar man kaos! Man stänger gärna av vägar och broar (och folks enda möjlighet att ta sig hem) men man tar sig inte två minuter att stänga av stoppljuset. Så där stod vi. Miljoner bilar som var tvungna att vänta vid rödljus där dom två vägarna möts. Den ena vägen, pga översvämningen, då alltså biltom.

Nötter säger jag bara.

Skyfallet ute är lika starkt som för två timmar sen. Jag har ställt en hink under hålet i taket och den var fylld till bredden när jag kom hem. 10 liter på två timmar. Hurra.

Nu sitter jag inne och kurar och tänker inte röra mig ur fläcken förrän imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0