Man vet att man...

Man vet att man redan har fått nog av nya grannen (han som dyker upp varje morgon klockan 9 prick, kör bullriga maskiner i en timme, står på gatan och skriker svordomar i sin telefon, spottar och fräser...), när man (prick klockan 9) öppnar fönstret, gör en busvissling för att få uppmärksamhet och väser att

"det bor kvinnor och barn här"

Svordomarna upphörde, en kort stund i varje fall.

På tal om svordomar, så lärde jag mig alla franska varianter av sådana första veckan jag jobbade i Frankrike. Jag delade nämligen kontor med en bitskt fransk bitch (sorry, men det finns inget annat sätt att beskriva henne), som svor som en borstbindare. För övrigt kan jag berätta att sedan jag slutade dela kontor med henne, har jag kanske hört samma svordomar upprepas totalt 4 gånger på tre år. Ja, fram tills nya grannen dök upp här nu. Det var det jag låg och tänkte på imorse när jag vaknade till grannes högljuda svordomar utanför mitt fönster. Det är faktiskt inte så vanligt att svära här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0