Ny Mobil & Shoppinglist

Nooooo. Det var flera mil kö i butiken och jag orkade bara inte vänta. Jag får klara mig utan ett korvöre på telefonen fram till måndag morgon, då jag tänker vara första kunden som sitter som ett klistermärke på dörren när dom öppnar.

Och så hade dom mage att ha en NY telefon bland dom gamla också. Två månader har det tagit mig att välja. Nu har jag beslutsångest igen.

Carrefour har förresten en ny suverän idé för att få gjort slut på sina nya idiotiska små påsar - jättefina och små att få ner i handväskan, men man får inte plats med mer än en mjölkflaska och två bananer innan skiten spricker. Dom hade helt enkelt plockat bort varenda bra kasse (och dom säljer verkligen bra kassar annars, med livstids garanti), alla plastpåsar OCH alla kundkorgar.

Så där stod jag med varor jag skulle behövt två bärkassar till och så försöker hon pracka på mig en sån liten skitpåse. Dom går sönder sa jag. Då får du en ny sa hon. Så jag knödde i alla mina varor i påsen - det hängde ut grejor och dinglade åt alla håll. Tog ett brottargrepp om den, hörde hur den sprack, lämpade av varorna i bilen (där jag hade glömt mina kassar  innan jag gick in) och gick in och bytte ut min sprillans nya redan söndertrasade fantastiska tygpåse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0