Orkan & Vågor

Har tillbringat några timmar nere vid havet, där stranden inte längre fanns, för vågorna som rullade in var flera meter höga och vinden oerhört stark. Men varmt!

Fiskmåsarna flaxade allt dom kunde i motvind, utan att röra sig så mycket som en meter:-) Jag har tagit lite foton (och antagligen saltskadat kameran) som jag ska ladda upp sen.

Det mest spännande var nog ändå att se hur det gick för idioten som dränkte sin jetski mockapär (det är orkan, hur dum får man bli??). Tre grabbar simmade ut och försökte rädda den, grabben 50åringen satt och grät på stranden och efter många om och men kom brandmännen tjutande. Dom ställde sig och rökte, beundrade utsikten över den lilla biten av jetskin som fortfarande stack upp och försvann sedan iväg på mer livsviktiga uppdrag. Mannen var dock förtvivlad över sin förlorade leksak.

Förtvivlad blev även jag när jag kom tillbaka till min bil och såg ägaren till bilen framför repa min bil när han hystade in cyklarna (igen, hur dum får man bli, det är ORKAN), i sitt bagage. Det är i såna lägen det är lämpligt att "råka" putta till den andra cykeln så att den välter mot den sprillans nya bilen han faktiskt aktade när han repade min. Hoppsan då, välte den??

Morgondagens första uppdrag är att tvätta bilen, som är helt dränkt i saltvatten (går inte ens att se ut genom sidorutorna!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0