Snökaos

Man ska vara försiktig med vad man önskar sig...

Det här blir ett mycket snabbt inlägg eftersom åskan är i princip rakt över husen. Det är SNÖSTORM!! 24 november 2008 och det råder totalt snökaos på Franska Rivieran. Tio centimeter snö har fallit.

Motorvägen är stängd och det står bilar i en 5km 5 filig kö. Snöplogar är påväg ut på motorvägen (hur dom nu ska kunna skotta när det är så igenbommat med bilar) och en idiot körde efter plogen in när grindarna som stängde av motorvägen öppnades för att släppa in just plogen haha.

Jag var på kurs uppe i bergen och missade hela kalaset. För första gången i historien fick jag ett infall och valde en helt annan väg än normalt för att åka hem - och missade därmed hela snöstormen. Tur eller otur?

Precis när jag kom innanför dörren började telefonen ringa - kompisar som i panik vill veta var jag är, eftersom dom själva sitter insnöade och inte kan rubba sina bilar (jo ser ni, här har vi sommardäck året om). Det gjorde mig oerhört glad att dom ringde, för jag var väldigt nära att köra av vägen när jag åkte hem, då jag blev bländad av en mötande bil och resten av vägen hem funderade jag på vem som skulle märka om jag faktiskt inte kom hem ikväll. Känns skönt att ha bra vänner som tänker på mig när något händer.

I min soffa ligger en mycket bestämd liten gnällfis och sover. Hon har gjort mycket klart för mig att hon INTE under några som helst omständigheter tänker gå ut i åskan, kylan och - numera - pissregnet. Eftersom klockan redan är 22 kan jag inte med att ringa på hos grannen så hon får stanna tills hon känner sig trygg att gå ut.

Oj, nu slår det ner i knutarna så jag ska stänga av en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0