Tidernas längsta natt

Jag har inte sovit en minut inatt. Det är 14 grader i mitt sovrum. Skillnaden mellan 15 som jag haft senaste veckan, och 14, är alltså den enda lilla gradens skillnad som gör det helt fullkomligt omöjligt att sova.

Påbölsad med fleece mössa och vantar, raggsockar, termounderkläder och invirad mellan fleecefiltar och täcken har jag legat där och huttrat. Klockan 4 inatt blev det katastrofiskt och jag ägnade hela TVÅ timmar åt att försöka få igång värmen. Allt funkar utom just värmen, på den där maskinen.

Lyckades pilla in något ludd (fleece?) i ögat också så jag har inte kunnat stänga det sedan fyra tiden heller, så efter att ha försökt skölja ur det själv blir jag tvungen att försöka få tag på någon ögonläkare som kan ta bort vad det nu är som gör så förbaskat ont.

Men först av allt: nu ska här skrivas till ägaren och fråga hur fan man sätter på värmen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0