Vinter

Har just varit ute och promenerat i skogen några timmar. Fifan vad kallt säger jag bara. Rå fuktig luft och bara 8 grader - igår tog jag samma runda vid samma tid och svettades. Som en liten isbit satte jag mig i min bil och som en liten isbit klev jag in i min frysbox till lägenhet. Nu sitter jag med varma koppen, vantar och mössa och huttrar. Jag VÄGRAR betala för värme när jag bor på RIvieran.

Dom har stängt bron hela helgen tydligen. Jag lyckades komma härifrån, men för att komma hem igen tog det mig en timme (att åka 2km märk väl) och ett antal olagliga usvängar och lite uppfinningsrikedom gällande trafikregler, för att hamna på rätt sida bron igen.

Nu håller vi alla isbitstummar på att HELA bron är öppen imorgon bitti (att allt vägarbete är klart alltså) och att dom lyckats pricka in en liten rondell också, så jag slipper åka en halv kilometer extra och göra olagliga usvängar för att komma hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0