Dagens Väder

15 grader och skyfall!!

Jag har varit ute på min dagliga promenad trots allt. Inte för intet man har gortexjacka och gortex skor. Tog den nya sportrundan förbi vuxenlekplatsen, bara för att kunna dingla lite upp och ner i klätterställningen - gör som sagt underverk för min rygg!!

Tyvärr halkade jag i lervällingen (som sagt, skyfall) och kunde stoltsera med lera upp till knäna. Fick hoppa i varenda vattenpöl på vägen hem för att få bort det värsta av leran. Hoppas ingen såg mig...

Väl hemma möttes jag av en sjö utanför min dörr - det är hål i taket och tja vad ska man säga. Vatten i enorma mängder uppblandat med kattpiss. Tog tillfället i akt att skrubba av allt, nu när det ändå var så blött, och oturligt nog kom alla grannarna ut precis när jag hystade runt vattnet som värst.

Nu vet dom i varje fall att det är vanligt vitpeppar jag skrämmer bort katterna med, och jag fick veta att dom anmält hålet i taket (Hurra!). Grannkatten kom förresten och hälsade på idag med. Snacka om att vara poppis när han riskerar livet genom att klättra in på min balkong varje dag:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0