Den stora jakten på musen

Idag när jag öppnade ytterdörren satt där en mycket stolt jägare med en mus i munnen, som han överlämnade som "ledsen att jag pinkat på din dörrmatta tre gånger om dagen i 6 veckor" present. Levande mus. Levande skräckslagen fredsgåva sprang raka vägen mot mig och min dörr.

Behöver jag säga att jag håller på att vända upp och ner på lägenheten och att - hur mycket jag än älskar katter - jag inte längre har några som helst skruppler mot att lägga ut råttgift utanför min dörr!!

Först ska jag dock ta ett snack med grannarna om kostnaden för att sanera min lägenhet.


Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Möss som är så söta! Råttor är en sak, de får gärna hålla sig långt borta, men möss... nä, inte kan jag ha ihjäl dem. Om de inte är flera hundra, förstås.

2008-10-13 @ 15:02:02
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0