En vecka!!

Har ringt runt till alla mina tandläkare (jo, när man har haft en frakturerad tand så har man hunnit besöka flera tandläkare i området) för att försöka få en akuttid, eftersom jag har haft nedrans tandvärk i en vecka och det bara blir värre och värre. En hel vecka får jag vänta! En vecka!

Jag bor i Frankrike! Privatläkarnas paradis! Är det skollov eller något?? Strejk?

Kanske dags att ringa runt till dom mindre erfarna för att få en tid redan på måndag?
 
Ta en alvedon sa hon, haha. Jag äter inte medeciner, för vis av erfarenhet vet jag att inte ens morfin kan slå ut tandvärk. Jag hör till den olyckliga kategorin människor som även bedövningssprutor inte har någon effekt på (märkte jag när dom drog ut den söndriga tanden).

Rhum däremot, det hjälper, bara man inte blandar med någon sockerhaltig dryck..


Kommentarer
Postat av: Annika

Oj, en vecka...DET var inte nådigt. Stackars dig. Min dotter bet av en tand igår när hon åt godis...en mjölktand hoppas vi. Jag har en akuttid för henne på måndag.

Hoppas det inte gör alltför vrålont. Menar du att inte bedövningssprutor hjälper hos tandläkare och doktorer?

Gulp!!!

2008-10-17 @ 17:31:41
URL: http://kankaglenreston.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0