Fladdermöss och Kinamat

Min sista morgon på campingen i somras, hände en liten olycka när jag packade ihop mina grejor. Jag flyttade ut mitt tält i solen, så det skulle torka, och råkade ställa det mitt på en fladdermus. Vad han nu gjorde i solen, vampyrer gillar väl inte ens dagsljus? I varje fall upptäcktes misstaget när jag vek ihop tältet och - tack och lov - fick syn på den lilla rackaren. I det läget med bara en vinge. Tyckte väldigt synd om den lille vampyren, men inte värre än att jag klappade mig själv på axeln för att jag inte rullat in honom i tältduken, som jag inte ska använda igen förrän nästa sommar...



En granne på campingen kom till undsättning och tog hand om vampyren, som fick ett nytt hem i skuggan.

Så idag, vad hittar jag på min tallrik med nudlar från kinarestaurangen?? Ser ni likheterna??



Jag vill inte ens veta vad det är. Det är inte ätbart, så mycket har jag listat ut.

Stackars lilla vampyr. Först en bruten vinge och nu det här. Ett sånt öde...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0