Fransk överdos

Det har säkert lyst igenom att jag har fått en överdos av allt som är franskt det sista - jag orkar helt enkelt inte med alla fransmän och översminkade superficiella damer längre. För att inte fastna i gyttjan, krävs motgift.

Detta kommer intagas lördag kväll, i sällskap av en engelsk kompis och hans internationalla vänner. Vi ska äta INDISK mat (haha, det vågar ni er inte på dumma fransmän!!).

Det krävs nämligen en bra balans mellan allt det franska, och vanliga normala saker - folk som sett mer än ett hörn av världen, folk som är sociala, öppna, glada att prova nya saker, som pratar flera språk, folk som förstår vilken kamp det dagliga livet i det här landet är!!

Hurra för internationella kvällar!! DET mina damer och herrar, är mitt motgift mot en överdos av Frankrike. Kan knappt bärga mig tills det blir lördag:-)

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

Överdos på mitt nya hemland får jag också ganska ofta. Folk som släpar sig runt i gamla flipflops t.ex. Eller att trafiken är värre än i Colombo. Att köra som en vettvilling är heeelt normalt.

2008-10-03 @ 08:00:57
URL: http://matildasfikarum.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0