Oförsäkrad

Tja när man ändå ska till att bli påkörd ska man ju se till att göra saker och ting ordentligt... Idag fick jag bekräftat att killen som körde på mig är oförsäkrad - bolaget han uppgett har aldrig hört talas om honom (alternativt: har gjort allt för att försöka glömma honom).

Så medan rättsprocessen fortsätter, måste jag registrera varenda läkarbesök som är en följd av olyckan, för att en dag, förhoppningsvis, få lite ersättning för mina utlägg (och kanske ett saftigt skadestånd ungefär i nivå med priset för en sprillans ny bil?!).

Nu råkar jag iof veta var killen bor och eftersom min bil fick sin dödsdom idag, så är det inte utan att jag funderar på om jag inte skulle åka dit se om jag inte kan låta min bil (utan mig i den här gången) råka komma ivägen för hans bil utan bromsar igen. Ungefär i nivå med höger däck där grejsimojsmackapären är sönder. En prick till i registret för honom, ett indraget körkort, och en ny bil till mig. Hehe *smider planer*.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0