Operation räddning



Det har varit krig här i krokarna idag, för en enorm svart katt har anlänt för att förpesta livet för den rödhåriga mitt emot, samt lille snurfen till kattunge bredvid. För att rädda sig undan diverse plågsamma sammandrabbningar bestämde sig lilleman för att det bästa han kunde göra var att flyga. Han tog ett språng rakt ut från balkongen och landade på den en meter breda och 4 meter höga häcken. Där vart han fast.

Efter tre timmars hysteriskt jamande fick jag nog och försökte locka upp honom till mig. Han ville inte. En halvtimme till och så satt han plötsligt på en liten kvist utanför mig och gungade - dock för långt ifrån för att kunna klättra in.

Lite funderande, sen var jag och hämtade kattlådan den nerpinkade dörrmattan och höll ut den för att snurfen skulle kunnda klättra upp. Under många högljudda protester gjorde han till sist det.

Jag visste väl jag skulle få användning för kattlådan pinkemattan trots allt!!

Släppte ut skrikande snurf utanför ytterdörren, där det rödhåriga monstret låg på lur och genast attackerade - varpå grannen bredvid kom utflygande med en hink vatten som hon genast hystade över alla katterna.

Det har vart en hård dag för vissa idag.

Men nu vet jag i varje fall att vatten är tillåtet i kriget. Någon som vet vart jag kan få tag på några fina små diskreta vattenkanoner som jag kan rigga upp runt kattlådan dörrmattan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0