Sömnlös

Fifan säger jag bara. Igår kväll ställde jag tre väckarklockor på olika tider OCH timern för att jag inte kunde lista ut vilka klockor som skulle ställa om sig själv och vilka som inte behagade göra det.

Inatt vaknade jag vid halvfyra, förslåt, halvtre och såg att en klocka ställt om sig men inte den andra.. så då fick jag sätta om tiden för ringing. Hade totalt glömt det där med att jag har radioskugga i lägenheten, så när jag hade lyft runt klockan lite för att ändra alarmtide, så hade den fått signal och ställt om sig till rätt tid.

Klockan 4 imorse ringde timern jag ställt in och missat att lägga på en extra timme på.

Klockan halv fem ringde almanackan för att tala om att jag skulle gå upp.

Klockan fem ringde en väckarklocka.

Övriga två klockor ringde inte alls.

Jag är helt hålögd, fattar inte vad jag gör uppe så tidigt, men inom en kvart måste jag vara ute ur lägenheten om jag ska hinna till mötesplatsen för dagens vandring - 1050m ska vi klättra.

Jag är så glad för den där EXTRA TIMMENS SÖMN man skulle fått inatt.

Fifan säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0