Dagens väder

Tja vad ska man säga? Hela morgonen var det blå himmel, strålande sol, 22 grader (alldeles lagom varmt när det inte blåser) och jag hade det ganska härligt där jämte brevlådan. När jag väl fått tag på mitt paket så lunchade jag på balkongen satt där och läste fram till 13h, fortfarande lika strålande fint väder.

Utanför fanns också en miljon mygg och minst lika många svalor som hade fest.

Så tog jag en tupplur mellan ett och två. När jag vaknade blåste det storm, vilket drog med sig all pollen från barrträden här, så det var som att titta rakt ut i ett gult moln. Fortfarande varmt, fortfarande sol. Ingen fara på taket, jag satte mig i bilen och drog iväg för att köpa en skohylla. Under den tio minuters resan hann det bli kolsvart. Under mina 3 minuter i butiken hann skyfallet börja.

På väg upp till sjukgymnasten kom åskan och medan septembers mest kraftfulla åskväder blixtrade låg jag på massagebordet och fick nacken torterad, medan jag höll tummarna på att det inte slog ner för nära hemma eftersom jag inte vill ha grillade fiskar i akvariet.

När jag kom hem nu vid fyra hade temperaturen sjunkit till 16 grader, himlen är grå och det blåser ännu, men åskan (som jag velat beundra lite!!) är slut och regnet har upphört.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0