Flygkonster!

Ännu en fantastisk uppfinning som kommer göra att flygen blir än mer försenade och folket allt mer besvärade. Nu vill dom att alla ska scannas och samtliga misstänkta tas åt sidan för att förhöras.

Och för oss som flyger ofta? Ska vi få hjärnan scannad i tid och otid?

Själv tycker jag redan att dagens kontroller är enormt tidkrävande. Jag som alltid kommer kutande i sista minuten och därmed är svettig, stressad, vansinnig på köerna framför mig, sur på att jag alltid måste ta av skor och skärp, tömma hela väskan på bagagebandet innan det går genom röntgen, kroppsvisiteras, svetten rinner, tömma alla fickorna, svärande försöka knö i allt som tagit mig två dagar att få i väskan igen - och två meter senare är det likförbannat någon som ska titta i väskan igen.

NÄR i den processen tror dom sig kunna få en "normal" scan av mig?

En där jag vare sig är stressad, svettig, eller tänker elaka tankar om folket runt mig?

Bara att gilla läget. Jag får ta tåget till Sverige i fortsättningen.

Kommentarer
Postat av: Celsius

Oroa dig inte! Maskinen kommer inte att fungera. Den skall bara se till så att de som personalen i säkerhetskontrollen tycker ser skumma ut skall kunna plågas lite extra med förhör och skit med förklaringen att maskinen har pekat ut en. Det blir ingen skillnad mot förut och det maskinen skannar är vanlig värmestrålning som du sänder ut ändå, vare sig du blir skannad eller inte. Sedan kan dom fortsätta låtsas göra flyget säkrare genom att plocka av folk pincetter, nagelklippare, nagelfilar och annat larvigt som är helt ofarligt jämfört med de glasflaskor som kan köpas i mängder på andra sidan säkerhetskontrollen. Slå av halsen på en vinflaska så har du hyggligt vapen, i alla fall jämfört med det dom plockar av folk. Vad skall man göra med dom grejerna? Hota med manikyr?

2008-09-25 @ 16:48:41
Postat av: Anita

Jag vill ta tåget till Sverige jag med.. härifrån USA alltså, men det får väl bli båt då. Jag avskyr att flyga, speciellt nuförtiden med köer och scanners och sen detta med alla nya regler för svenska pass. Var tvungen att flyga ner till L.A. för några månader sen bara för att skaffa nytt svenskt pass för man kan inte längre göra det där jag bor som man kunde tidigare. Allt har blivit väldigt krångligt. Jag väntar på att man ska uppfinna en "body transmitter" så att vi kan förflyttas lite snabbare och smidigare :-)

2008-09-26 @ 18:45:03
URL: http://anita-portland.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0