Fotar skador

Under min lilla insats här i lägenheten imorse - städning - upptäckte jag till min stora fasa att varenda förbannade möbel är sönder. Alla stolar och bord är gjorda i bambu och hålls, tja hölls, ihop av skinnband. Under hur många år dessa skinnband inte underhållits vet jag inte, men nu förstår jag vad alla små snäpp ljud i lägenheten sista veckan har kommit ifrån. Banden har gått av. Allihop.

Har just vart en tur och fotat alla skador för att skicka till ägaren och se vad han vill att jag gör. Med lite tur får jag slänga några av stolarna, har ju smygit ut dom på balkongen för att dom inte får plats här inne. Med lite otur har jag snart inget alls att sitta på eftersom allt skinn torkat sönder.

Nu ler jag inte längre så där överseende och tänker "charmigt" när stolarna knakar - istället försöker jag undvika att sitta så nära akvariet att jag drar med mig det i fallet den dagen allt brakar ihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0