Fransk Kultur



Har så smått börjat skicka ut middagsinbjudningar och trots att jag bott ett halvt decenium i Frankrike har jag ännu inte förstått hur man får folk att svara, så man vet om dom tänkt komma eller inte. Att be om svar senast ett visst datum funkar inte. Idag fick jag förklaringen: Man ska helt enkelt skriva att om inget svar erhålles, räknas det som ett ja.

För det är visst så.

Att skickar man ett sms och inte får ett svar, så är det ett tecken på medhållande. Detsamma gäller email.

Mina vänner blev mycket förvånade idag när jag ringde upp för att kolla att smsen faktiskt gått fram, där jag tackade men ställde in skjutsen dom lovat mig. Behövdes väl inte ringas bara för att dom inte svarat! Hade det inte varit ok hade dom väl hört av sig...

Ahhhhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0