Handväskor

Franska män bär handväskor! Alltid hängande som ett bilbälte från ena axeln till andra höften. Det ser helt enkelt inte klokt ut. Deras argument är:

"Var ska jag annars ha plånboken, nycklarna och telefonen??"

I byxfickan kanske? Det funkar ju fint för män i alla andra länder!

Vänder man upp och ner på en mans handväska hittar man faktiskt bara de tre ovanstående sakerna. Inget annat.

Jag utnyttjar självklart detta faktum till fullo när jag är ute på vift med en fransman. Skitglad att slippa kånka på min väska hela kvällen, öser jag glatt ner det viktigaste (mobil, läppstift, näsdukar, mascara, tamponger, minttabletter, kex ifall jag blir hungrig, en extra långärmad tröja, ingen plånbok för fransmän betalar alltid - möjligen tar jag med en tia att vifta med för syns skull så att han ska tro att jag erbjuder mig - nycklar, våtservetter, plåster ifall jag får skoskav... ni vet, livsviktiga saker)  i mannens väska så fort han vänder ryggen till.

Chansen är stor att han inte upptäcker vad han bär på förrän det är dags att betala för middagen!

Kommentarer
Postat av: Emmapiraya

Bra tänkt! ;)

2008-09-29 @ 23:36:26
URL: http://www.emmapiraya.blogspot.com
Postat av: Jana | FRÖKEN GRÖN

Smart! ; )



Du får upplysa karlarna om att "manliga handväskor" heter bögslunga i alla andra länder.

2008-09-30 @ 02:32:08
URL: http://kirkemandragora.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0