Igenkalkad dusch?

Innan jag rör upp himmel och jord för att det inte är något som helst tryck i vattnet i duschen (även duggregn har mer sprutt), så tänkte jag se om det gick att kalka av duschhuvudet lite. Sagt och gjort. Det krävdes faktiskt inte mer än en vanlig kniv och gaffel för att ordna fina karvmärken i både dusch och min hand - utan att lyckas få av skiten. Så jag hämtade anti-kalk medlet.

Läste lite på förpackningen. Den får inte användas på glacerad metall (min typ av badkar), plast (normal typ av badkar här, samt munstycket), metall (duschslangen) osv. Kakel och skittank klarar av medlet dock. Så bra. Hur kalkar man då av duschen??

Jag ska se om jag kan ragga in en av grannarna för att skruva loss hela duschslangen - den är 3,5 meter lång av någon outgrundlig anledning - och lägga den i vinäger några timmar. Nog för att det fräter - med lite tur går det hål i den så det blir lite sprutt i duschen:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0